Ventilační turbíny VIV:
Typ - komplet | průměr hrdla | komplet výška | Typ - samotná hlavice | rozměr hlavice |
---|---|---|---|---|
VIV 8/200 | 200 mm | 400 mm | VIV 8/200 | 290 x 210 mm |
VIV 10/260 | 260 mm | 500 mm | VIV 10/260 | 335 x 310 mm |
VIV 14/355 | 355 mm | 600 mm | VIV 14/355 | 470 x 310 mm |
VV 20/500 | 500 mm | 560 mm | VV 20/500 | 640 x 370 mm |
Potrubní systém - dle předepsané metodiky "Stanovení vzduchotechnických a provozně bezpečnostních parametrů ventilačních turbín poháněných silou větru". Zkoušky jsou prováděny u VVUÚ, a.s.
Typ / rychlost větru | 2 m.s-1 | 3 m.s-1 | 4 m.s-1 | 5 m.s-1 | 6 m.s-1 | 7 m.s-1 | 8 m.s-1 | 9 m.s-1 | 10 m.s-1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
VIV 8/200 | 65 | 105 | 145 | 185 | 230 | 300 | 350 | 390 | 420 |
VIV 10/260 | 150 | 220 | 300 | 410 | 500 | 670 | 810 | 870 | 910 |
VIV 14/355 | 180 | 250 | 400 | 520 | 650 | 750 | 890 | 1 030 | 1 150 |
VV 20/500 | 230 | 426 | 698 | 953 | 1 380 | 1 692 | 1 888 | 2 039 | 2 380 |
Typ / rychlost větru | 8 km/h | 14 km/h | 36 km/h |
---|---|---|---|
VIV 8/200 | 65 m3/h | 145 m3/h | 420 m3/h |
VIV 10/260 | 150 m3/h | 300 m3/h | 910 m3/h |
VIV 14/355 | 180 m3/h | 400 m3/h | 1 150 m3/h |
VV 20/500 | 230 m3/h | 698 m3/h | 2 380 m3/h |
- Odvětrání střešního pláště
- V zimním období odvádí vlhkost a vzniklý kondenzát, v letním období zabrání nadměrnému pnutí tepla.
- Doporučujeme osadit ventilační turbinu VIV 14/355
- Nutné zajistit potřebný počet nasávacích otvorů (doporučujeme minimálně 0,5m2 na jednu VIV 14/355).

- Odvětrání šachet panelových domů
- 1 až 5 pater osadit na jednu šachtu: 1 x VIV 14/355
- 6 až 9 pater osadit na jednu šachtu: 2 x VIV 14/355 osazené na zdvojení nebo 1x VIV 20/500
- 10 a více pater osadit na jednu šachtu:
- jednopotrubní systém - 1x VIV 20/500
- dvoupotrubní systém - na každé portubí 1x VIV 14/355
- V bytě osadit regulační mřížky nebo el.ventilátory.

- Odvětrání hal
- V letním období zajistí plynulé odvětrání a sníží teplotu v prostoru haly.
- Doporučujeme osadit VIV 20/500.
- Pro zajištění dostatečné cirkulace je nutné, aby na každou VIV 20/500 byl vstupní nasávací otvor minimálně 1,5m2.
- Regulace mechanickými nebo elektromechanickými klapkami.

Hybridní ventilátor HV - technický popis:
-> www.hybridniventilator.cz <-
Nový hybridní ventilátor HV 16/400
Hybridní ventilátor HV16/400 představuje unikátní větrací systém, který pracuje jako HYBRIDNÍ. Buď je HV16/400 poháněn ekologickým přírodním zdrojem - větrnou energii a nebo je poháněn elektrickou energií o příkonu 24W, napájení 230V/50Hz. Krytí IP 54. Hybridní ventilátor HV16/400 lze ovládat pomocí spínače, popřípadě různých čidel: teplotním, tlakovým, vlhkostním nebo časovým spínačem. Při sepnutí elektropohonu je výkon požadovaného sání cca 1 470m3.hod-1.Hybridní ventilátory HV16/400 jsou osazeny dvěma značkovými ložisky nejvyšší kvality světově uznávané firmy SKF. Jsou to bezúdržbová kuličková ložiska s pevnou ocelovou klecí v trvalé mazací náplni, oboustranně zapouzdřená, která zajišťují velmi tichý, plynulý a absolutně nehlučný chod. Životnost ložisek je 40let. Teplotní rozhraní -30°C až do +60°C. Hybridní ventilátory HV16/400 jsou konstruovány pro max. rychlost větru 130 km/hod.
Hybridní ventilátor HV 14/355
Hybridní ventilátor HV14/355 představuje unikátní větrací systém, který pracuje jako HYBRIDNÍ. Buď je poháněn ekologickým přírodním zdrojem - větrnou energii a nebo je poháněn elektrickou energií o příkonu 6W, napájení 230V/50Hz. Krytí IP 54. Hybridní ventilátor HV14/355 zamezí nulovému výkonu rotační hlavice, který vzniká v období, kdy klasická ventilační turbína vlivem poklesu větru nesplňuje svoji funkci aktivního odsávání. Pokud je povětří nedostatečné k potřebné rotaci a výkonu hlavice a její otáčky poklesnou pod požadovaný výkon, pak elektrický motorek o příkonu 6W, umožní dosáhnout požadovaného výkonu sání cca 520m3.hod-1. Tuto možnost funkce zajistí elektronická řídící jednotka vybavená snímačem otáček, který v pravidelných 10 minutových intervalech provádí cca 45- ti sekundové měření. Měření se pravidelně opakuje a podle vyhodnocení se sepne elektrický motorek. V případě, že rychlost větru je větší než výkon při sepnutém elektropohonu, hlavice se pomocí spojky odpojí.Hybridní ventilátory HV14/355 jsou osazeny dvěma značkovými ložisky nejvyšší kvality světově uznávané firmy SKF. Jsou to bezúdržbová kuličková ložiska s pevnou ocelovou klecí v trvalé mazací náplni, oboustranně zapouzdřená, která zajišťují velmi tichý, plynulý a absolutně nehlučný chod. Životnost ložisek je 40let. Teplotní rozhraní -30°C až do +60°C . Hybridní ventilátory HV14/355 jsou konstruovány pro max. rychlost větru 130 km/hod.
Tabulka výkonů při pohonu větrnou energii
Rychlost větru (m/s) | Typ | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Odsávané množství vzduchu (m3/s) |
HV 10/260 | 150 | 220 | 300 | 410 | 500 | 670 | 810 | 870 | 910 |
HV 14/355 | 180 | 250 | 400 | 520 | 650 | 760 | 890 | 1030 | 1150 | |
HV 16/400 | 250 | 380 | 500 | 660 | 900 | 1150 | 1300 | 1440 | 1600 |
Ventilátor se skládá z: hlavice (1), rotoru (2), statoru (3), základny s krdlem (5), elektromotoru (6), řídící elektronické jednotky (7), spojky (8), snímače otáček (9) a dalších dílů.
Hlavice (1) je tvořena lopatkami speciálního tvaru, které zajišťují maximální účinnost a současně brání zatékání při děšti.
Při otáčení hlavice dochází k vysávání vzduchu z prostoru pod hlavicí a dále z napojeného sacího potrubí. Hlavice je vyrobena
z hliníkových slitin a je spojena s rotorem (2), který je uložen ve dvou speciálních ložiskách SKF ve statoru (3).
Stator je připevněn třemi šrouby M6 (4) k základně (5). Všechny ocelové díly jsou galvanicky zinkované. Základna (5)
je vyrobená z hliníku, je vybavena stavitelným hrdlem a umožňuje montáž na střechu o sklonu 0-45°.
Chod ventilátoru je řízen elektronickou jednotkou (7) na základě nastavení a měření otáček snímačem (9). Cyklus měření
probíhá co 10minut v délce 30s. Pokud úrověň otáček nedosahuje stanovené hodnoty - 50 nebo 80ot./min., dojde k zapnutí elektromotoru,
který prostřednictvím jednosměrné spojky (8) začne pohánět hlavici ventilátoru a to rychlostí 150ot./min. Pokud je rychlost větru
dostatečná a tím otáčky hlavice jsou nad stanovenouz mezi, motor zůstává v klidu a hlavice je poháněna jenom větrem.

